Monday, October 23, 2006

Criza lecturii in randul adolescentilor



In our days the teenagers don't have time to read a book, they have other hobbies like surfing on the internet, watching a film, hanging out with friends. It's much easier to search the summary of a story on the internet instead of reading a book. The teenagers don't know that "the book" is their best friend, that are magic things in every book which must be descovered by all the kids. Today the teenagers prefer to watch a film with some friends and eating some popcorn, then reading a book. They are watching different kinds of films like S.F., drama, horror, comedies. I think is better going to a theatre to see a act live and trying to feel the actor, when is happy and when is sad, because it's a lot easier to understand the play after you have been reading the book so you must confront the text with the play.
There are kinds which prefer to read books that is not in the curriculum for school, because they are not obligated and it's more suitable and lovely for they. Those who are reading yet knows the importance of the book and they realize how important is for there future thats why they are reading and learning to succeed in life.


Adolescenţii din ziua de azi au alte preocupări dintre care şcoala revine pe locul doi.Fiecare adolescent are câte o parere in legatură cu lecturarea unei cărţi.
Fiecare elev are gusturile lui in privinţa lecturării cărţilor.De aceea cărţile impuse nu se citesc cu multă ardoare sau poate că nu se citesc deloc,doar se procură rezumatul, ideile principale de pe internet.
Tinerii de azi citesc numai romane de dragoste şi cărţi dramatice, iar cei care citesc bibliografia obigatorie pentu şcoală, o fac doar pentu note.
Alt motiv penrtu care tinerii nu citesc, ar fi acela că se găsesc filme pe internet create după unele poveşti.
Adolescenţii citesc reviste, broşuri, anunţuri ce nu ţin neapărat de lectură. Contează foarte mult şi ce educaţie au primit adolescenţii din ziua de azi, deoarece dacă de mici le-a fost impus să citească, ei nu s-au obişnuit cu acest hobby.
Alta cauză pentru care elevii nu citesc ar fi:
-preţul unei cărţi,
-televizorul,
-muzica,
-internetul,
-timpul liber,
-si nu în ultimul rând anturajul din care fac parte .
Cărţile aşteaptă cu nerăbdare să fie citite şi şterse de praf, dar nu sunt doritori.
Nu cred că sunt soluţii privind lecturarea unei cărţi, deoarece tinerii de azi nu citesc numai cărţile din bibliografia obigatorie pentru şcoală.

Ce cărţi le recomandăm colegilor?

1. Am citit "Nebun după tine" de Jilly Cooper. În vacanţa de vară am fost la bibliotecă şi am vrut să iau nişte cărţi ca să citesc. Prima carte care am luat-o a fost "Moromeţii" de Marin Preda, dar ceea ce vroiam eu în acel moment era altă carte, cu un subiect de dragoste aşa că m-am indreptat spre cealaltă parte a bibliotecii, la standul de franceză şi atunci am vazut o carte superbă. M-a atras chiar de la început, felul cum arată cartea, coperta şi titlul. Vreau să spun că am citit-o in prima seară şi mi-a luat 7 ore ca să o termin. Ba mai mult am lăsat absolut totul deoparte ca să o termin de citit că mi s-a părut foarte interesantă. Pe mine şi pe colega mea ne-a impresionat foarte tare povestea de dragoste dintre cei doi tineri. Faptul că după multă suferinţă şi durere, soarele apare şi totul se termină cu bine. M-a impresionat felul cum este scrisă cartea, adică vocabularul este pe gustul nostru şi subiectul este foarte uşor de înţeles. Apropo, am facut deja "reclamă" la acestă carte câtorva prietene de-ale mele, ele au citit-o şi mi-au spus că este foarte frumoasă cartea. Deci, o recomand tuturor colegilor.

2. Cartea "LA RĂSCRUCE DE VÂNTURI" de EMILY BRONTE ne-a fost prezentată de doamna profesoară de limba engleză. Doamna profesoară ne-a facut un scurt rezumat la prima parte a operei şi mi s-a părut foarte interesantă şi am mers la bibliotecă să o împrumut. Dacă am afla la fiecare poveste câte ceva care ne-ar stârni entuziasmul probabil am citi toate cărţile care ni s-ar impune.


Relaţia carte-film

Este important să vezi filmul şi apoi să citeşti cartea, sau invers?
Mulţi adolescenţi spun că e mai bine să vizioneze filmul regizat după romanul pe care il au de citit, decât să citească romanul şi asta datorită faptului că nu au timp suficient ca să il dedice lecturării cărţii. Consider că nu este cel mai simplu mod de a rezolva situaţia, deoarece regizorul filmului respectiv işi poate permite să modifice numele personajelor şi unele scene din roman ceea ce l-ar duce in eroare pe adolescentul care nu a citit romanul. În opinia mea, cea mai bună soluţie ar fi să citim întâi cartea şi apoi să vedem filmul. Vizionarea filmului poate doar să-ţi clarifice unele nelămuriri, dar dacă tu nu ai citit cartea nu ai cu ce să te confrunţi şi poţi spune chiar că "nu mai are rost să citeşti romanul din moment ce ai văzut filmul".
Consider că ambele au un rol important în viaţa noastră. Atât lecturarea cărţii cât şi vizionarea filmului ne ajută să avem o altă perspectivă asupra textului şi să putem face o dezbatere fără interferenţe (greşeli) şi să putem vorbi coerent timp de câteva minute pe baza textului.

2 comments:

toma_dragos said...

Eu sunt de acord cu aceste concluzii la care au ajuns colegele din 11-D! Multi elevi au alte preocupari decat cititul. Se multumesc doar cu rezumatele luate de pe internet, care nu sunt chiar atat de eficiente precum par! Tehnologia avansata din zilele de azi ii nauceste pe elevi care din ce in ce mai mult sunt dezinteresati de lectura!!!

Ing.Nastasa Gabriel said...

Parerea mea este una singura insotita de foarte mult bun simt fata de acesti elevi care lucreaza foarte mult pentru a efectua o lucrare de asemenea anvergura.Lucracea este una buna pentru varsta lor.Personal o cunosc pe domnisoara Nechifor Anca si stiu ca pierde foarte mult timp lucrand "doar" la aceste proiecte.Din acest motiv tin sa le felicit pe fete pentru efortul depus.Bravo fetelor!